Saturday, January 15, 2011

Tragedi 14/1/11

Tanggal 14 JANUARI 2011 dengan keadaan aku yang mengantuk seperti ini


Diheret ke HTAA. Menunggu tibanya giliran SITI ZUBIDAH JAMRUS untuk dirawat sebagai pesakit luar yang nampak dari gayanya sihat sejahtera.




Kehadiran Mohamad Norzuhri dan Mohd Hanafi sebagai peneman kepada aku dan Siti Zubidah. Lebih kurang sejam lebih menunggu tibanya giliran Siti Zubidah, Mohamad Norzuhri mengambil keputusan untuk menyediakan meja dan kerusi dihadapan tandas untuk mendapatkan sedikit pendapatan sampingan.
Jelas dari riak wajah dan tingkah laku mereka berdua yang sedang berperang dengan emosi masing-masing yang memikirkan adakah 'GELAIH BESAQ' dah tutup atau belum.



Lagaknya seperti seorang lelaki yang bakal menerima kelahiran cahaya mata yang pertama. Sedang rakan baiknya yang berbaju merah sedang menelefon ibu si wanita yang sedang bertarung nyawa didalam bilik berpintu bewarna biru.


Hatinya bertambah resah bila sudah hampir sejam setengah masih tidak mendapat berita tentang isterinya didalam bilik berpintu biru. Sengaja disumbatkan 'earphone' kedalam telinga untuk menenagkan hati yang gundah gulana. Rakan baik berbaju merah tidak dapat berbuat apa-apa selain menunggu ketibaan doktor dimuka pintu. Ingin tahu siapakah wanita yang sedang bertarung nyawa didalam?? Dialah N_,_,_,_,_,A


Keadaan sekeliling hospital yang sibuk walaupun jam menunjukkan pukul 12 tengah malam.

Inilah pesakit sebenar dalam cerita ni. Lagaknya macam cedera parah kerana meminta dirinya dihantar ke hospital. Tetapi melihat kepada keadaan dirinya, seorang yang bahagia dan mampu driving lagi aku rasa. Gambar dibawah hanya lakonan semata-mata kerana ingin wajah ini diuploadkan kedalam blog.

Pulangnya ke UMP berlakunya tragedi yang lain. ~~~~
Wallahualam~~~

5 comments:

  1. hahahhaha...
    agak2 nk tipu pon..
    pntu biru tu siap bermangge lagi..
    mau smpai mati tnggu x de org yg kluar..

    ReplyDelete
  2. pggunaan kosa kta y menrikk..
    erm..kte kena wt berepisod nie...pnjng sgt la tikah..huhu..

    ReplyDelete
  3. zuhri:pandai x aku menghasilkan sebuah karya indah....hg igt senang....huh!bepeluh aku nk pkiaq menghasilkan sebuah cerpen.


    berosss:aku taw...mmg dr dulu lg cikgu aku selalu kata aku byk menggunakan phrases yg baru2 n yg menarik2...hehehe..poyo ckit..
    hg nk buat episod?buleh...

    ReplyDelete
  4. cewah2..zuhri tggu anak first..
    hahaha..tikoh...last skali dpt anak laki ka ppuan?

    ReplyDelete
  5. em...tu bergantung kepada pemakanan N.....A semasa dia mengandung..
    kami xbuleh nk bg kata putus la kok iz..

    ReplyDelete