Saturday, September 24, 2011

Spirit Of Guava and Citrullus Lanatus!




Bismillah hi awwalu wal akhiru..

Sedang dunia sebok dengan urusan masing-masing, memandu bas sekolah, menjadi petani dikebun sayur, memasak makanan untuk anak-anak dan suami, menjadi pegawai dipejabat, aku juga tidak ketinggalan untuk mencuba nasib untuk menjadi seorang enterpreneur.

Berbekal kan duit lebihan gaji masa cuti sem hari tu, aku dengan sedikit semangat dari busines partner aku, akak ipaq aku dan jugak mak aku, aku cuba untuk berjinak-jinak dalam dunia perniagaan. Tidak lain dan tidak bukan hanya untuk menambah sedikit duit poket. Dengan harapan yang aku letakkan pada perniagaan aku ni supaya dihujung sem tak payah dah mak dan apak aku dok kena hantaq duit kat aku. InsyaAllah, semoga dengan berkat niat dan sedikit usaha yang aku dan partner aku letak, mudah-mudah perniagaan kami berjalan dengan lancar.

Blog ni mungkin medium yang kurang seswai untuk aku mengembangkan bisnes local fruit kami. Tapi saja ja cuba nasib. Tak taw nak buat apa petang-petang ni. Macam besa la, pegang buku tangan kanan, tangan kiri pegang bantal. Pikir keja sekolah otak kanan, otak kiri pikir tilam.

All the best untuk sesiapa sahaja yang baru ingin memulakan perniagaan.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment